Antisociální chování

Antisociální chování naplňuje skutkovou podstatu kriminality.


1)      Delikventní chování k hmotným statkům

Vandalismus, krádeže, sprejerství a další trestné činy a přečiny. Důležité je najít činnost, která vedla k činům a s jakým sociálním pozadím.
křik, ilustrace


2)      Závislostní chování


·         toxikomanie – užívání návykových látek (tabakismus – kouření cigaret, požívání marihuany, alkoholu, drog),


·         gambling (závislost na hracích automatech, která je vyvolána nudou či pocitem osamění nebo finanční tísní),


·         netolismus (chorobná závislost na virtuálních drogách jako jsou mobilní telefony, sociální sítě, e-maily, televizní přijímače apod.)

 dětská pěst


3)      Záškoláctví a neplnění školních povinností, útěky z domu

Důvodem můžou být nedobré vztahy v rodině, problémy ve škole související se vzděláním či s osobami na školní půdě. I vyrovnávání se s problémem, kterým je soustavné týrání dítěte.


4)      Specifické problémové oblasti

Party, sekty, poruchy příjmu potravy, sexuální rizikové chování (sexuální zločinnost-znásilnění, zneužívání; dětská prostituce- propůjčování se k sexuálnímu styku, za úplatu, sexuální anomálie ohrožující okolí – deviace a úchylky), organizovaný zločin.


 Kriminalita dětí a mládeže


 


Jedná-li se o páchání trestných činů či přestupků s překročením norem právních i společenských osob do osmnáctého roku života, pak se mluví o kriminalitě mládeže.


Mladší jedinci (12-15 let) spadají do kategorie mladiství a jsou ze zákona omezeně trestně odpovědní. Alkohol či jiná návyková látka zvyšují agresivitu, která vydává prvotní impuls pro trestnou činnost.


Společně s ní se přidruží ničení majetku či jeho znehodnocení. K nejčastějším deliktům mladistvých patří násilí, opilost, výtržnictví, řízení vozidla, vandalismus, vykrádání, toxikomanie, gamblerství i prostituce.
mladý kriminálník


 


Mnoho z nich má problémy s policií,


která vyvodí důsledky tohoto nežádoucího chování. Avšak drtivá většina potrestána není. A zde je velký problém, který by měl být vyřešen.


Mnoho školských zařízení se obává ze zdlouhavých postupů a následných problémů při řešení kázeňských přestupků nejen s rodiči, ale i s policií.


Často je problém „smeten ze stolu“, mladiství nevidí potrestání a jejich nevhodné chování může pokračovat. Důležitý bod, který může mnoho z nich motivovat k pozdějšímu antisociálnímu chování.